Strateški savezi pripadaju među najvažnije
sastavnice suvremenoga globalnoga gospodarstva. Prof. dr. sc. Tonći Lazibat strateške saveze definira kao koalicije poduzeća stvorene u svrhu postizanja poslovnih
ciljeva. Uključivanje poduzeća u takve saveze postaje nužnost želi li se
zadržati ili ostvariti konkurentska prednost.
Sudjelovanjem u strateškim
savezima poduzeća mogu postići znatno bolje rezultate u jačanju svojega
tržištnog položaja nego putem samostalnoga tržišnog nastupa. Članovi strateškog
saveza stiječu koristi kao što su sniženje troškova, sniženje cijena, stjecanje
novih tehnoloških znanja i različitih vještina (dizajnerskih, proizvodnih,
marketinških) i sl.
Strateški savezi ovise o
recipročnom međuodnosu članova. Partneri postaju ovisni jedan o drugome kao
posljedica ograničenih i prije usuglašenih aktivnosti. Konačni proizvod ili usluga ne mogu biti realizirani bez vještina i metoda dobivenih partnerskim odnosima.
Strateški savez između Forda i Mazde
Tijekom 1980-ih godina globalna automobilska industrija suočila se s
valom strateških saveza među konkurentima. Ulazeći u saveze, poduzeća mogu
dijeliti fiksne troškove razvoja novog proizvoda i, u isto doba, koristi se
pristupom novim tržištima i tehnološkim uvjetima.

S druge strane, Mazda je iskoristila savez za pristup sjevernoameričkom
tržištu preko Fordove prodajne mreže te za pristup Fordovim dizajnerskim i
marketinškim vještinama, kao i za podjelu troškova razvoja novih modela.
Nema komentara:
Objavi komentar