subota, 12. svibnja 2012.

Umrežavanje poduzeća

Pod umrežavanjem općenito se podrazumijeva proces povezivanja fizički odijeljenih različitih organizacijskih jedinica. Iz poslovne perspektive mreža čini slobodu, indirektnu i kompliciranu strukturu međusobnih odnosa poduzeća koja je u mogućnosti utjecati na društveno-ekonomsko okruženje. Mreže su neovisni oblik društvene interakcije koji nije određen niti vrstom tržišta niti vrstom hijerarhije.

Mreža je organski komunikacijski proces, mreža nije dakle stvar nego proces. Veze koje se uspostavljaju u mreži su svi oblici prijenosa informacija, odnosno oblici povezivanja imaoca informacije s njenim korisnikom. Oni su točke u međusobnoj interakciji. Svaki sudionik mreže ima ili funkciju veze ili čvorišta. Čvor u mreži je primatelj resursa ili informacija. Veze se svi oblici prijenosa informacija.


Model razvoja mrežne organizacije sastoji se od tri određujuća oblika u razvoju mreže:
  1. Integracije poduzeća,
  2. Strateškog saveza,
  3. Virtualnog poduzeća.


Nema komentara:

Objavi komentar